FAQ for splitleasingkunder

Kom godt igang

[keep this on top to keep closed]
Hvor logger jeg ind i systemet?

Når din GPS er monteret og parret med din konto sendes login til din mailadresse. Husk evt. at tjekke dit spamfilter. Der er flere måder at logge ind på: 

  1. Du kan logge ind via PC ved at gå til forsiden på www.ecofleet.dk og benytte ”Log ind”, som du finder øverst i den grønne bjælke. – – www.ecofleet.dk –
  2. Du kan også logge direkte ind via dette link. – Log ind her –
  3. Hvis du ønsker at logge ind via tablet eller mobil, skal du først downloade app’en ”Ecofleet Mobile”, som du kan finde på både App Store og Google Play.
Hvad er mit brugernavn og password?

Dit første login vil være:

Username: din mailadresse 
Password: Split1234

Første gang du logger ind, vil du blive bedt om at ændre password. 

Jeg kan ikke logge ind/finde min kode

Hvis du har glemt dit password til kørebogen, kan du bestille et nyt på login-siden  – Bestil nyt password her – 

Jeg er igang

[keep this on top to keep closed]
Registrerer kørebogen erhverv og privat af sig selv?

Både ja og nej. Før hver tur kan du let angive formålet med et enkelt klik på den medfølgende fjernbetjening. Så behøver du ikke efterfølgende tjekke, om fordelingen er korrekt.

Systemet kan også registrere turens formål automatisk. Det kræver bare, at du i forvejen opretter dine arbejdstider, foretrukne adresser o.l. Systemet vil herefter følge din indstilling til, hvornår en rute skal være “Privat” eller “Erhverv”. Og efterfølgende kan du altid selv logge ind i systemet og nemt kategorisere dine ture.

Kan rapporterne printes eller gemmes på pc?

Dine kørselsrapporter kan både printes, gemmes på din computer eller sendes via e-mail. Men oftes vil dit leasingselskab selv trække rapporten fra systemet ved månedsafslutning, så det eneste, du skal huske, er at godkende dine ture. 

Hvor længe går der, før jeg kan se ruterne?

Dine ruter kommer automatisk ind i systemet 3-5 min. efter din tur er stoppet. Systemet skal lige registrere, at du er stoppet og ikke bare holder stille, og derefter beregner systemet dine data.

Kan man selv oprette ture?

Som udgangspunkt er det ikke tilladt. Det er ihvertfald noget, der skal aftales med dit leasingselskab. Men ellers er det muligt at oprette ture manuelt. På den måde kan du få alle ture ind for hele året, hvis du f.eks. er kommet i gang midt i et regnskabsår.

Hvad integrerer kørebogen til? Bogføring?

Vi tilbyder et åbent API, så du kan integrere kørebogen, hvis du ønsker. I øvrigt kan du gemme og downloade din kørebog i Excel, så du kan importere din kørebog til dit bogholderisystem.

Registrerer den km start og km slut eller kun ruten?

Den registrerer begge dele. Som selvstændig skal du dokumentere kilometerstanden. Dette klarer systemet automatisk for dig. Du skal blot indtaste din kilometerstand i systemet til at begynde med, så beregner systemet det derfra.

Generelt om kørebogen

[keep on top to keep closed]
Lever den op til SKAT's krav i.f.m. splitleasing

Det korte svar er: Ja, systemet lever på til alle SKAT’s krav.

Den lidt længere forklaring får du herunder: 

Splitleasing betyder, at omkostningerne på bilen bliver fordelt mellem din erhvervsmæssige kørsel og din private kørsel. Du betaler selv for din private kørsel, og kan dermed undgå at blive beskattet af fri bil. Til gengæld kræver SKAT en korrekt registrering af de kørte kilometer, og stiller derfor krav om en elektronisk kørebog, der indeholder minimum følgende oplysninger:

  • Navn, adresse, cpr-nr. eller arbejdsnr.
  • Dato for kørsel
  • Kørslens formål
  • Kørslens mål og evt. delmål
  • Antal kilometer
  • Den anvendte sats
  • En beregning
Overvåger kørebogen mig?

Systemet logger din bils kørsel. Den “overvåger” dig ikke i den forstand, at den ikke sender nogen personlige data videre til andre end dig og dit kørebogssystem. Systemet lever op til kravene i EU’s persondataforordning, som har til formål at beskytte dine data, og du vil altid kunne få dine data slettet. Vi kigger ikke på din kørsel, uden at du giver os lov, og ingen andre kan se data knyttet til dig.

Kan man se, hvis jeg fjerner GPS-trackeren?

Ja! Hvis GPS’en forsøges fjernet fra bilen uden forudgående autorisation, sender systemet en alarm til G4S. Det er en af de tyveriforebyggende fordele ved trackeren.

Kan jeg flytte den fra bil til bil?

Ja, monteringen skal altid foregå via en godkendt montør, og der skal en ny installationserklæring til. 

Ved tyveri

[keep this on top to keep closed]
Min bil er blevet væk. Hvad gør jeg?

Du skal hurtigst muligt kontakte dit leasingselskab og os! Vi kan ofte hjælpe med at spore den, og vi har rigtig mange gode eksempler på, at folk har fundet deres biler i god behold.

 

Min GPS-tracker er blevet stjålet

Hvis det kun er din tracker, der er blevet stjålet, gælder det om hurtigst muligt at bestille en ny. Tag kontakt til dit leasingselskab eller til os på [email protected] (husk at skrive hvor du er kunde), og så tager vi den derfra. 

Kundeservice

[keep this on top to keep closed]
Hvordan får jeg kundeservice?

Du kan gøre alt muligt for at få hjælp. Vi har bestræbt os på at lave videoer på YouTube til dig her – Youtube Videoer – Du kan også skrive til os på [email protected]

Hvor finder jeg supportsiderne?

Du kan finde vores supportsider her – Support – 

Kan jeg se en demonstration af systemet et sted?

Ja du kan se en live demonstration af kørebogen her – Live Demo –